Heb je een vraag voor onze klantenservice?

Op deze pagina vind je al onze veel gestelde vragen en meer informatie over Actie van de dag.

Staat je vraag niet tussen de veel gestelde vragen? Op deze pagina vind je onze contactgegevens.

Veel gestelde vragen

Algemeen

1. Wie is ActievandeDag?
Actievandedag is een onderdeel van Emesa Nederland BV. Emesa is tevens bekend van www.Vakantieveilingen.nl
ActievandeDag werkt als tussenpersoon tussen consument en organisaties die de deal verzorgen. Iedere dag zijn er unieke en scherpe deals die de consument vanaf 00:00 online kan boeken.

Actievandedag probeert om het aanbod zo divers mogelijk te houden zodat er voor iedereen wat tussen zit. Een greep uit het aanbod van de acties: bungalowparken, hotelovernachtingen, zonvakanties, mini-cruises, beautyarrangementen, producten en pretparken.

2. Waar vind ik informatie over de deal?
Via ActievandeDag kun je verschillende aanbiedingen boeken. Sommige deals bestaan uit volledige pakketreizen inclusief vlucht en hotel. Andere arrangementen omvatten slechts de accommodatie of tickets voor een voorstelling of beurs. De informatie op de website bestaat uit 3 tabbladen:details, locatie en omgeving en voorwaarden.

Voordat je de deal boekt kan je alle informatie vinden. Ook een link naar de voorwaarden van de aanbieder, die verantwoordelijk is voor de inhoud van de deal, staat op het derde tabblad vermeld. Aanvullende kosten worden altijd vermeld onder het kopje ‘Exclusief’. ActievandeDag treedt op als tussenpersoon en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de aanbieding.

3. Wat wordt er bedoeld met transparante prijzen?
Bij ons werkt het zo: Je vindt een interessante aanbieding voor een scherpe prijs. Je ziet direct welke kosten er eventueel nog bij komen. Dat kunnen verzendkosten, administratiekosten, boekingskosten of bepaalde voorwaarden zijn waardoor de deal een andere prijs heeft dan er op de pagina staat. Dus bij het afrekenen kom je niet meer voor verrassingen te staan!

Optionele elementen kunnen niet in de dealprijs verwerkt worden. Dit zijn zaken waar je zelf voor kunt kiezen. Denk hierbij aan een reis- of annuleringsverzekering, een lakenpakket, ontbijt of diner, of kosten voor het meenemen van bagage. Je bent niet verplicht om deze kosten te maken. De enige verplichte kosten die naderhand moeten worden betaald zijn de kosten voor de toeristenbelasting, het calamiteitenfonds en eventuele visumkosten. Deze zijn vaak (ter plaatse) bij de aanbieder te voldoen.

4. Met welke aanbieders werkt ActievandeDag samen?
Wij werken samen met diverse partijen die zeer scherpe tarieven hanteren. De prijs/kwaliteitsverhouding van alle aanbiedingen op ActievandeDag.nl is daarom uitermate goed te noemen. Partners zijn o.a. Roompot Vakanties, Van der Valk Hotels, GoMundo, Hampshire Hotels, DFDS Seaways, Euromast, Sauna & Beauty de Veluwe, Rederij Lovers, Alpinecenter Bottrop, Nationale Theaterkassa, Walibi en nog veel meer.
5. Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?
Om jezelf aan te melden voor onze nieuwsbrief vul je onderaan de website onder het kopje ‘’nooit meer een deal missen’’ jouw emailadres in. Jouw inschrijving is pas compleet nadat je op de bevestigingslink in de e-mail hebt geklikt. Het afmelden voor de nieuwsbrief kan via de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief zelf.

Het kan zijn dat jouw e-mailaccount de nieuwsbrief inkort. Wanneer je klikt op ‘Hele bericht weergeven’, zie je de afmeldlink om je zelf uit te schrijven voor de nieuwsbrief.

6. Privacy & jouw gegevens.
Wij hechten grote waarde aan de veiligheid van de gegevens van onze klanten. Wij gebruiken je persoonsgegevens om de levering van onze diensten zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Wanneer je een aankoop hebt gedaan, worden je persoonlijke gegevens uitsluitend ter beschikking gesteld aan de aanbieder die betrokken is bij de uitvoering van je arrangement of het verzenden van je product. Als je een reis hebt geboekt, geven we de gegevens die nodig zijn voor bijvoorbeeld vliegtickets, door aan de aanbieder. We verkopen je gegevens niet aan derden voor commerciële doeleinden. Er wordt nooit telefonisch of aan de deur om (betaal)gegevens gevraagd.

Wees daarnaast alert op het ontvangen van mogelijke phishing mails. Gooi verdachte mails direct weg zonder op links te klikken of bijlagen te openen. Wilt u meer weten over phishing en veiligheid met betrekking tot bankieren, kijk dan op veiligbankieren.nl. Meer details over ActievandeDag en privacy vind je hier”

Betalen

1. Hoe betaal ik mijn boeking?
Je kunt jouw boeking direct betalen via Ideal, Mastercard, Visa, Mister Cash, Leisure Card en Paypal. Het bedrijf dat de betalingen aan ActievandeDag technisch mogelijk maakt is Adyen BV.
2. Kan ik mijn boeking ook later betalen?
Om jouw boeking definitief te maken dien je in de meeste gevallen tijdens het boeken direct te betalen. Bij hoger geprijsde reizen als zonvakanties, is een aanbetaling vaak ook mogelijk. Dit staat dan in de voorwaarden van de deal aangegeven.
3. Hoe kom ik aan een kortingscode?
ActievandeDag verstrekt kortingscodes tijdens verschillende acties, onder andere via nieuwsbrieven. Wanneer je een kortingscode hebt ontvangen, kun je deze inwisselen bij je volgende boeking. Het achteraf verrekenen van korting is niet mogelijk.
4. Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Jouw kortingscode kun je invoeren wanneer je gaat beginnen met betalen. Aan de rechterkant van de betaalwijzen klik je op “heb je een kortingscode?” Er verschijnt dan een invulveld om jouw kortingscode in te wisselen.

Actievoorwaarden
– De code werkt alleen bij een boekingsbedrag dat tenminste € 1,- hoger is dan de waarde van de kortingscode
– De kortingscode is slechts eenmalig te gebruiken
– De kortingscode heeft een geldigheidsdatum, zorg dat je de code voor die datum hebt ingewisseld
– Per boeking kun je maar 1 kortingscode inleveren

5. Ik heb betaald wat nu?
Als je de betaling succesvol afgerond hebt is jouw boeking definitief. Je ontvangt per mail een boekingsbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. Lees deze boekingsbevestiging goed door, omdat de afhandeling niet bij elke boeking gelijk is. Je vind jouw boeking (en bevestiging) ook terug in jouw account onder “mijn boekingen”
6. Kan ik een factuur met BTW specificatie ontvangen?
ActievandeDag verkoopt arrangementen en producten voor consumenten. Wij geven daarom geen factuur met BTW specificatie af.

Mijn Account

1. Hoe maak ik een account aan?
Wanneer je voor het eerst een deal boekt via www.actievandedag.nl, dan wordt je gevraagd te registreren op onze website. Je kunt ervoor kiezen om voor het boeken al een account aan te maken door rechts bovenaan de website op onze registratiepagina te klikken.

Vul hiervoor alle benodigde gegevens in en kies een wachtwoord met minimaal 6 karakters, waarvan 1 hoofdletter. Ook tijdens het boekingsproces kun je je registreren. Bij stap 2 in het boekingsproces kies je dan voor de optie ‘Ik ben nieuw”, waarna je al jouw gegevens kunt invoeren.

2. Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?
Wanneer je een deal boekt, stellen we uitsluitend de aanbieder van het geboekte arrangement hiervan op de hoogte. Dat doen we zodat de afhandeling goed kan verlopen. ActievandeDag verstrekt jouw persoonlijke gegevens niet aan derden.
3. Hoe log ik in?
Je kunt inloggen door rechts bovenaan de website op inloggen te klikken. Vul jouw emailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op ‘inloggen’.
4. Ik krijg de melding ‘’emailadres reeds in gebruik’’
Volgens onze gegevens bestaat er dan al een account met jouw emailadres. Kies voor wachtwoord vergeten, dan ontvang je van ons een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Kom je er niet uit, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Om je privacy te beschermen, kunnen wij jouw wachtwoord niet zien. Daarom moet je zelf een nieuw wachtwoord aanmaken. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres in waarmee je staat ingeschreven. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een link. Als je op de link klikt kan je zelf een nieuw wachtwoord kiezen. Kies een wachtwoord met minimaal 6 karakters waarvan 1 hoofdletter.
6. Wat betekent correcte captcha vereist?
Wanneer je de melding ‘u dient de captcha goed in te vullen’ tegenkomt, dan is dat een veiligheidscheck van ons systeem. Er is dan 3 maal of vaker een foutieve combinatie van e-mailadres en wachtwoord ingevoerd. Dit is een test om zeker te zijn van een menselijke gebruiker. Dankzij een Captcha wordt voorkomen dat spammers een geautomatiseerd bericht achterlaten waar onze website last van zou kunnen hebben.

Op het moment dat je deze melding krijgt, dan wordt je verzocht om eerst de melding ‘Ik ben geen robot’ aan te vinken. Wanneer het vinkje groen wordt kun je meteen inloggen. Verschijnt er een grijs vinkje, dan krijg je een aantal afbeeldingen te zien. Je mag dan aanklikken waar om wordt gevraagd, bijvoorbeeld ‘selecteer alle rivieren’. Daarna kun je op verifiëren klikken.

Indien je de juiste plaatjes hebt geselecteerd, dan wordt het vinkje bij ‘Ik ben geen robot’ groen en kan je inloggen met jouw emailadres en wachtwoord. Wanneer je te weinig of de verkeerde afbeeldingen hebt aangeklikt dan verschijnt er een nieuwe opdracht in beeld.

7. Mijn favorieten
Met mijn favorieten zie je in één overzicht alle deals onder elkaar die jij als favoriet hebt gemarkeerd. Klik bij een deal op het symbolische hartje om deze toe te voegen aan jouw favorieten.
8. Mijn boekingen
Bij mijn boekingen vind je alle door jou geboekte deals met de daarbij horende boekingsbevestigingen, vouchers en e-tickets terug.
9. Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?
Je kunt jouw gegevens wijzigen door in te loggen op jouw account. Op deze pagina kan je je persoonlijke gegevens wijzigen. Vergeet niet de wijzigingen op te slaan.
10. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kunt via wachtwoord wijzigen jouw wachtwoord aanpassen. Kies een wachtwoord met minimaal 6 karakters waarvan 1 hoofdletter en klik vervolgens op wijzigen.

Boeken

1. Wanneer kan ik een deal boeken?
Iedere deal is meerdere dagen te boeken. Onder het tabblad voorwaarden lees je bij elke deal tot wanneer deze geboekt kan worden. De deals lopen zolang de voorraad strekt (op=op)
2. Op welke datum kan ik boeken?
Je kunt boeken op de data die groen zijn gemarkeerd op de kalender. Let op: het gaat tenzij anders staat aangegeven om de aankomstdata. Wanneer data zijn volgeboekt, veranderen de groene data in rood. De dagen die niet groen zijn gemarkeerd in de kalender, zijn helaas niet te boeken.
3. Hoe kan ik direct boeken?
Je kunt de deal boeken door op de kalender een groene datum uit te kiezen of door op de knop “nu boeken” te drukken en een datum te selecteren. Bij de deals waar geen kalender staat weergegeven klik je op de knop “nu kopen”.

Het boekingsproces bestaat uit 3 stappen. Bij stap 1 stel je je deal samen, bij stap 2 log je in of creëer je een account en controleer je je gegevens en bij stap 3 selecteer je de betaalwijze en regel je de betaling. Het boekingsproces is compleet zodra je per e-mail de boekingsbevestiging hebt ontvangen.

4. Kan ik telefonisch boeken?
Het is wegens veiligheidsredenen met betrekking tot het verstrekken van persoonsgegevens helaas niet mogelijk om telefonisch een boeking te maken. Je kunt onze deals alleen via onze website boeken.
5. Bij wie maak ik de boeking?
Een op Actievandedag gemaakte boeking wordt afgehandeld door de aanbieder van het betreffende arrangement/product. Je krijgt altijd een boekingsbevestiging van ActievandeDag per e-mail. De verdere afhandeling ligt echter bij de aanbieder van de deal.
6. Kan ik een optie nemen op een deal?
Het helaas niet mogelijk om een optie te nemen op een aanbieding.
7. Kan ik meerdere boekingen in één keer maken?
Bij ActievandeDag boek je arrangementen altijd per kamer, appartement of andere accommodatie. Wanneer je bijvoorbeeld twee kamers wil boeken, moet je dus twee aparte boekingen maken. Aangezien er geen onbeperkte voorraad is raden wij je aan om in dat geval even telefonisch contact met ons op te nemen. We kijken dan meteen of er nog voldoende beschikbaarheid voor je is op de door jou gewenste datum.
8. Kunnen mijn boekingen naast elkaar worden ingedeeld?
ActievandeDag gaat niet over de indeling of toewijzing van de geboekte accommodatie. Voor vragen hierover kun je het beste contact opnemen met de aanbieder van het desbetreffende arrangement. Indien dit mogelijk is kan het voorkomen dat de aanbieder hier een toeslag voor in rekening brengt.
9. Wat zijn de vluchttijden?
Voor actuele vluchttijden raden wij je aan contact op te nemen met de aanbieder van het desbetreffende arrangement. Vluchttijden zijn altijd indicatief en kunnen tot een dag voor vertrek worden gewijzigd.
10. Kan ik extra personen, kinderen en/of huisdieren toevoegen aan mijn reisgezelschap?
Bij de voorwaarden van de deal lees je wat het maximaal aantal personen is per kamer. Helaas is het vanwege ruimte en veiligheidsmaatregelen niet mogelijk om dit maximum te overschrijden.

Bij de voorwaarden van de deal lees je ook of het mogelijk is om jouw huisdier(en) mee te nemen (gratis of tegen bijbetaling) en hoe dit eventueel geregeld kan worden. Staat dit er niet, dan raden we je aan eerst contact op te nemen met de aanbieder voordat je een boeking maakt.

Boekingsbevestiging, tickets en vouchers

1. Krijg ik een bevestiging als ik een boeking heb gemaakt?
Als je de betaling succesvol afgerond hebt is jouw boeking definitief. Je ontvangt per mail een boekingsbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. Lees deze boekingsbevestiging goed door, omdat de afhandeling niet bij elke boeking gelijk is. Je vind jouw boeking (en bevestiging) ook terug in jouw account onder ‘’mijn boekingen’’
2. Ik kan mijn boekingsbevestiging nergens vinden. Wat nu?
Het kan zijn dat de boekingsbevestiging in jouw ongewenste mail terecht is gekomen. Je kunt jouw boekingsbevestiging ook terugvinden in jouw account onder mijn boekingen
3. Wat is een e-ticket en waar vind ik mijn e-tickets?
Voor sommige arrangementen (zoals attractieparken) ontvang je e-tickets. Een e-ticket is een geldig toegangsbewijs, je krijgt meestal 1 e-ticket per persoon. Boek je bijvoorbeeld een arrangement met toegang voor 2 personen, dan ontvang je vaak 2 e-tickets.

De e-tickets kun je downloaden in jouw account zodra de betaling is verwerkt onder mijn boekingen. Daarnaast kun je deze openen via de link die op jouw boekingsbevestiging staat.

4. De informatie in mijn boekingsbevestiging is onjuist. Wat moet ik doen?
Mocht de informatie op jouw boekingsbevestiging niet correct zijn, neem dan meteen contact met ons op zodat wij dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.
5. Wanneer ontvang ik mijn etickets?
Bij de voorwaarden van de deal en jouw boekingsbevestiging lees je of je de e-tickets direct na het boeken ontvangt of dat ze op een later moment door de aanbieder zelf per e-mail krijgt toegestuurd.
6. Hoe kan ik reserveren?
Je kunt pas een reservering maken als je de betaling succesvol afgerond hebt. Op jouw boekingsbevestiging staat beschreven hoe je de reservering dient te maken. Let op: als je een reservering hebt gemaakt, kan je deze niet meer wijzigen.

Product

1. Wat is de levertermijn?
In de meeste gevallen ontvang je het product binnen 14 dagen op het door jou ingevoerde afleveradres. Informatie over de levertermijn vind je bij de verzending en voorwaarden van de deal.
2. Herroepingsrecht
Voor de meeste producten geldt dat je gebruik kunt maken van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als herroepen mogelijk is, staat dit in de voorwaarden vermeld onder ‘Wijzigen & annuleren’
3. Ik heb mijn product niet (op tijd) ontvangen wat nu?
Erg vervelend dat jouw product niet (op tijd) is bezorgd. In principe is de aanbieder verantwoordelijk voor de levering van het product; zij kunnen ingaan op vragen/klachten over de levering van het product en zullen met jou tot een oplossing komen.

Daarom raden we je aan om contact op te nemen met de aanbieder, deze staat altijd vermeld in jouw boekingsbevestiging. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

4. Ik heb mijn product ontvangen maar het is defect
We vinden het vervelend dat jouw product defect is. In principe is de aanbieder verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product; zij kunnen ingaan op inhoudelijke klachten over het product en zullen met jou tot een oplossing komen.

Daarom raden we je aan om contact op te nemen met de aanbieder, deze staat altijd vermeld in jouw boekingsbevestiging. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wijzigen/Annuleren

1. Kan ik mijn boeking wijzigen?
Voor het wijzigen van je boeking kun je contact opnemen met de aanbieder via de contactgegevens die in jouw boekingsbevestiging staan. De aanbieder kan aangeven welke mogelijkheden er eventueel zijn. Hou er rekening mee dat er eventueel kosten verbonden kunnen zijn aan het wijzigen van jouw boeking.
2. Kan ik mijn boeking annuleren?
Wij verkopen alleen arrangementen die je op een bepaalde datum of binnen een bepaalde periode kunt afnemen. Aangezien de aanbieder hiervoor capaciteit gereserveerd heeft is het niet mogelijk om een boeking via ActievandeDag te annuleren.

Voor het annuleren van je boeking kun je contact opnemen met de aanbieder via de contactgegevens die in jouw boekingsbevestiging staan. De aanbieder kan aangeven welke mogelijkheden er eventueel zijn tot annuleren. Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden van de aanbieder gelden en dat er eventueel kosten verbonden kunnen zijn aan het annuleren van uw boeking.

3. Herroepingsrecht
Voor de meeste producten geldt dat je gebruik kunt maken van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als herroepen mogelijk is, staat dit in de voorwaarden vermeld onder ‘Wijzigen & annuleren’

Contact

1. Hoe kan ik contact opnemen?
De antwoorden op veelgestelde vragen vind je hier op onze online klantenservice.
Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@actievandedag.be

Wil je snel antwoord op je vraag? Bel ons dan even op 02 808 7104.

Onze reguliere openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 – 20.00 uur
Zaterdag en zondag: 12.00 – 17.00 uur
Feestdagen gesloten

2. Ik wil samen werken met Actievandedag
Bent u geïnteresseerd in een eventuele samenwerking met ActievandeDag? Kijk dan ook op onze pagina voor aanbieders.
3. Ik heb een klacht over de aanbieder en/of mijn arrangement
We vinden het vervelend dat jouw arrangement niet helemaal naar wens is verlopen. In principe is de aanbieder verantwoordelijk voor de uitvoering van het arrangement; zij kunnen ingaan op inhoudelijke klachten over de kwaliteit van de geboden diensten en producten.

Daarom raden we je aan om contact op te nemen met de aanbieder, deze staat altijd vermeld in de omschrijving van de gewonnen veiling. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice van ActievandeDag.

4. Ik heb een klacht over de service van Actievandedag
Ben je ontevreden over de dienstverlening door ActievandeDag of over de inhoud van onze website? Laat het weten via onze klantenservice. We nemen de klacht zo snel mogelijk in behandeling.

ActievandeDag maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Analytische cookies worden gebruikt om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Met tracking cookies van derde partijen worden gepersonaliseerde advertenties getoond. Ook social media-netwerken plaatsen tracking cookies zodat je bijvoorbeeld kunt inloggen via Facebook en om bezoekersgedrag te monitoren. Ga je verder op de website, dan ga je hiermee akkoord. Klik hier voor meer informatie

akkoord

Je bent akkoord gegaan dat deze website cookies plaatst. Je kan dit ongedaan maken via de instellingen van je browser.